Najnowsze

Geomarketing Forum: informacja przestrzenna zrewolucjonizuje biznes

Connected Shopping / 29 października 2015

Jak wygrać wybory dzięki usługom lokalizacyjnym? Jak poznać klienta? Jak dobrać najlepszą lokalizację placówki? Jak zwiększyć sprzedaż i zyski? Odpowiedzi na te pytania padły podczas II edycji konferencji Geomarketing Forum, która odbyła się 28 października w Warszawie.

Geomarketing Forum to największe w Polsce wydarzenie poświęcone branży geomarketingowej, podczas którego co roku spotykają się dwie grupy: dostawcy rozwiązań i narzędzi geomarketingowych oraz ich klienci. W tegorocznym wydarzeniu zorganizowanym przez redakcję Connected Life Magazine wzięli udział przedstawiciele m.in. branż: telekomunikacyjnej, retail, ubezpieczeniowej, bankowej, motoryzacyjnej, analitycznej czy GIS. Nie zabrakło również reprezentantów administracji publicznej oraz środowisk naukowych z Polski i zagranicy.

Ogromne zainteresowanie wzbudziła prelekcja Marka Turlejskiego z firmy DataWise poświęcona temu, jak nowe dane i technologie zmieniają biznes i gospodarkę. Zwrócił on uwagę, że firmy korzystające z narzędzi geoanalitycznych są „jak żołnierze wyposażeni w najnowszą broń i środki łączności – mają przewagę nad przeciwnikami, czyli konkurencją”. Wskazał także obszary, w których zastosowanie informacji przestrzennej może zrewolucjonizować prowadzone działania. Są nimi: ubezpieczenia oparte o telematykę (dane o stylu jazdy kierowców), analiza nasilenia ruchu w centrach handlowych, definiowanie stref aktywności klientów w oparciu o dane dotyczące płatności elektronicznych, analiza tego, co dzieje się w placówkach handlowo-usługowych, geotargetowana reklama interaktywna i analityczne modelowanie potencjału placówek.

Fot. Łukasz Kłosiński

Fot. Łukasz Kłosiński

Jarosław Giero z WIGeoGIS i Piotr Polak z firmy Kaufland przedstawili sposób wykorzystania informacji przestrzennych w tworzeniu sieci handlowej i planowaniu jej rozwoju. Ich zdaniem posługiwanie się narzędziami GIS, ma realne szanse wpłynąć na optymalizację działań reklamowych, prowadzenie i analizę badań rynkowych oraz sprzedaż produktów i usług, a także określanie obszaru pozyskiwania klientów.

O tym, jak Direct Mail może gruntownie odmienić oblicze marketingu bezpośredniego, przekonywała Renata Goss- Nowak z Poczty Polskiej. Jej zdaniem w prowadzeniu komunikacji reklamowej usługa polegająca na wysyłce materiałów drukowanych ma obiecujące perspektywy, gdyż tak zaprezentowane treści wzbudzają większe zaufanie, o ile są ściśle dostosowane do odbiorcy. Direct Mail cieszy się ogromną popularnością w Belgii, Wielkiej Brytanii oraz w USA i ma szansę podbić polski rynek.

Fot. Łukasz Kłosiński

Fot. Łukasz Kłosiński

Eliza Bielińska-Michalczyk i Krzysztof Sakierski z PwC Polska zwrócili uwagę na to, jak ogromne znaczenie w analizach potencjału firmy lub przedsięwzięcia mają scenariusze rozwoju wykorzystujące dane przestrzenne. Podkreślili, że na otoczenie biznesowe placówek składają się nie tylko generatory ruchu, ale też informacje o zachowaniu i stylu życia konsumentów. Sama zaś geoanalityka to według nich dziedzina, która ciągle ewoluuje w kierunku modeli symulujących rozwój otoczenia konkurencyjnego z uwzględnieniem danych dotyczących przyszłości.

W świetle najnowszych wydarzeń na polskiej scenie politycznej ogromnym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja Jarosława Flisa, znanego socjologa, publicysty i komentatora. Udowodnił on, że gdyby partie i sztaby wyborcze korzystały z narzędzi geonalitycznych, wynik wyborów mógłby wyglądać zupełnie inaczej. Na przykładzie najnowszych danych udostępnionych przez PKW wskazał różnorodne wzorce głosowania i preferencje wyborców, a także możliwe scenariusze z uwzględnieniem metodyki doboru okręgów wyborczych.

Stosowanie usług lokalizacyjnych zmienia sposób prowadzenia biznesu, przekładając się na jego ekspansję oraz wzrost przychodów osiąganych przez firmy. Geomarketing Forum dostarczyło niezbitych dowodów, że tak właśnie się dzieje. Pozwoliło na wymianę doświadczeń pomiędzy dostawcami usług i rozwiązań klasy GIS oraz ich odbiorcami. Jestem przekonany, że podczas konferencji powstały pomysły na rozwój wielu biznesów. Kolejna edycja Geomarketing Forum odbędzie się w przyszłym roku. Już teraz na nią zapraszam – mówi Paweł Kacperek, organizator Geomarketing Forum.






Maciej Pobocha
Od ponad 10 lat związany z mediami. Fan nowych technologii. Lubi zaskakiwać i być zaskakiwany informacjami dotyczącymi niekonwencjonalnych rozwiązań – niezależnie od branży, jakiej dotyczą.




Poprzedni wpis

TEST: Dacia Sandero + iPhone = pełne zaskoczenie

Następny wpis

Robotyczne ramię – nadzieja dla sparaliżowanych?





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij