Najnowsze

GIS jako narzędzie do planów biznesowych

Connected Shopping / 15 stycznia 2016

Od wyboru lokalizacji po otwarcie sklepu. Od definiowania potrzeb klientów po optymalizację sprzedaży. GIS znacząco ułatwia prowadzenie biznesu, co udowodniono podczas konferencji Geomarketing Forum.

Ponad 180 marketów w Polsce i łącznie niemal 1000 w 7 krajach Europy, przeszło 5 mln tygodniowego nakładu gazet z aktualną ofertą sklepu – Kaufland imponuje nie tylko pod względem statystyk. Także biorąc pod uwagę strategię biznesową. Planując kolejne inwestycje korzysta z narzędzi GIS oraz wyspecjalizowanych partnerów. Takich jak WIGeoGIS w Polsce.

Sposoby na wykorzystanie GIS w bieżącej działalności przedsiębiorstwa poznaliśmy podczas konferencji Geomarketing Forum. Przedstawili je Grzegorz Polak z polskiego oddziału Kaufland oraz Jarosław Giero z WIGeoGIS. To była doskonała okazja do tego, by zobaczyć jak w praktyce wygląda współpraca firm z dwóch odmiennych branż. I jakie jest zapotrzebowanie na usługi geomarketingowe ze strony dużych, międzynarodowych przedsiębiorstw, a także jak z perspektywy lokalnego dostawcy usług najlepiej sprostać wymaganiom klienta prowadzącego działalność w wielu krajach Europy.

Do czego przyda się GIS na co dzień? Ma zastosowanie w całej firmie, a nie jedynie w ściśle wybranych działach. Grzegorz Polak wskazał wiele obszarów, w których system informacji geograficznej sprawdza się. Począwszy od organizacji dystrybucji reklam, wizualizacji procesów logistycznych, analizy otoczenia marketu, określania obszaru pozyskiwania klientów, a skończywszy na sprzedaży usług dystrybucji, obrazowaniu wyników prowadzonych badań i socjodemografii. System jest również nieoceniony podczas mapowania konkurencji, co ma kluczowe znaczenie dla bieżącej polityki związanej z promocjami i dostosowywaniem asortymentu do obszaru działania sklepu. W bieżącym zarządzaniu ogromną siecią placówek zatrudniającą 15 tys. osób GIS jest wręcz niezbędny. I to nie tylko w Polsce. Kaufland korzysta bowiem z informacji geograficznej już od 2009 r. Poligonem doświadczalnym były Niemcy w których wybudowano ponad 500 marketów.

Jarosław Giero z WIGeoGIS podkreślał, że istotnym zagadnieniem z punktu widzenia klienta jest możliwość dostosowania oprogramowania i narzędzi do określonych potrzeb firmy. Z perspektywy dostawcy usług geomarketingowych ważna jest zaś zdolność nie tylko efektywnej realizacji, ale także zapewnienia stabilnych rozwiązań uwzględniających wszystkie wymagania i umożliwiających integrację ze środowiskiem programistycznym używanym przez klienta. Stąd WIGeoGIS dostarcza niemieckiej sieci supermarketów dwa systemy: ekspercki (ESRI ArcGIS z WIGeoGIS Extensions) i webowy (odpowiednio dostosowany WIGeoWeb 2.0).

Geomarketing WigeoGIS Giero

Oba narzędzia wykorzystywane są m.in. do wspomagania procesu zarządzania, planowania strategicznego oraz analizy dotychczas podejmowanych działań i inwestycji. Dobrym przykładem są wyniki po optymalizacji dystrybucji gazet reklamowych trafiających bezpośrednio do klientów poszczególnych marketów. Dzięki wykorzystaniu GIS uzyskano dotarcie do 93 proc. konsumentów oraz poziom czytelnictwa sięgający aż 67 proc. Zminimalizowano tym samym problem, z którym boryka się wielu wydawców prasy w Polsce: dystrybucji pism do tych miejsc, w których szanse na odniesienie sukcesu są znikome, gdyż nie trafiają do właściwej grupy docelowej.

Podczas konferencji zwrócono również uwagę na problematykę właściwego planowania kolejnych placówek. Działania w tym zakresie uzależnione są m.in. od danych socjodemograficznych. Jarosław Giero podkreśla, że proces ekspansji sieci nie może być realizowany w oparciu o intuicję menedżerów czy prognozy bez uwzględniania danych zebranych w ramach systemu informacji geograficznej. Niezależnie bowiem od tego czy firma przeżywająca rozwój to niewielkie przedsiębiorstwo czy też ogromna sieć, GIS jest po prostu niezbędny.






Tomasz Okurowski
Wszędzie gdzie się pojawi niestrudzenie opowiada o nowoczesnych technologiach w domu i w samochodzie. Z inteligentnym domem, nawigacją, lokalizacją, car audio i samochodami connected za pan brat.




Poprzedni wpis

Co trzeci bank i serwis płatniczy ma w nosie bezpieczeństwo przelewów online

Następny wpis

Biometria przyszłością bezpiecznych płatności





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij