Najnowsze

Internet zmienia i nas, i biznes

Connected Business News / Connected Shopping / 24 grudnia 2015

Zdobywanie wiedzy i informacji, finanse oraz komunikacja – te trzy dziedziny życia najbardziej, według Polaków, ewoluowały pod wpływem rozwoju internetu.

www w komputerze, www w telefonie. A do tego wszelkiego rodzaju aplikacje i wymiana danych pomiędzy urządzeniami mającymi dostęp do sieci. Bez internetu nie wyobrażamy już sobie życia. Z badania sondażowego przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Fundacji Orange, jest on dziś dla Polaków przede wszystkim narzędziem pracy, a w dalszej kolejności kanałem komunikacji. Zdaniem respondentów, w ostatnich 10 latach najsilniej wpłynął na zdobywanie wiedzy i informacji (twierdzi tak 53 proc. pytanych), załatwianie spraw finansowych (44 proc.) oraz komunikację ze znajomymi i rodziną (42 proc).

Obserwujemy coraz głębsze wrastanie internetu w codzienne życie Polaków i wpasowywanie go do własnych, zróżnicowanych stylów życia. Duże grupy osób podchodzą do nowych środków komunikowania wybiórczo, rozpatrując je przede wszystkim pod kątem realnej przydatności w życiu prywatnym i zawodowym – komentuje wyniki dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, medioznawca. Jednocześnie widać też wzrost zaufania do sieci – jeszcze nie tak dawno temu większość naszych rodaków obawiała się dokonywania transakcji finansowych online.

To jednoznaczny sygnał m.in. dla branży bankowej. „Banki uważnie śledzą zachodzące zmiany zachowań konsumentów i stale na nie reagują. Zapewnienie klientom dostępu do konta i możliwości wykonywania podstawowych operacji przez komórkę jest dziś absolutną koniecznością” – mówi Marcin Kotarba, dyrektor Dep. Strategii i Analiz Deutsche Bank.

Rośnie też liczba usług związanych z płatnościami mobilnymi: od regulowania należności za postój w strefach płatnego parkowania (przy użyciu oddzielnych aplikacji lub funkcjonalności zaszytych np. w nawigacji), przez wszelkiego rodzaju zakupy (w sklepach stacjonarnych i internetowych, serwisach aukcyjnych, kinach), po płacenie za rachunki i kupowanie biletów. Oferowanie tego typu możliwości to nadal sposób na przyciągnięcie uwagi klientów i zwiększenie obrotów, ale powoli przeradza się w obowiązkowy element prowadzenia biznesu. A wymagania w stosunku do niego rosną.

Już 26 proc. Polaków robi zakupy online przez swoje smartfony. Naszym zdaniem ten segment będzie siłą napędową handlu elektronicznego w Polsce. Potrzebna jest więc wysokiej jakości obsługa transakcji, która dodatkowo spełni oczekiwania klientów mobilnych – zauważa Damien Perillat, dyrektor zarządzający serwisu płatności cyfrowych PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

„Od początku roku za pośrednictwem kanałów zdalnych sprzedaliśmy 5,7 mln biletów. Porównując rok do roku, liczba transakcji wzrosła o ponad 100 proc.” – mówi Michał Hackiewicz, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu PKP Intercity. Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity zaznacza, że ze sprzedażą online wiążą się duże oczekiwania ze strony klientów. „Dlatego cały czas pracujemy nad poprawą naszego systemu dodając kolejne funkcjonalności. Celem jest wdrożenie pełnej oferty do sprzedaży internetowej”.

Internetowe finanse będą zyskiwać na znaczeniu. Z badań Poczty Polskiej wynika, że e-commerce stał się jedną z istotnych gałęzi gospodarki. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat wartość handlu w sieci może w naszym kraju osiągnąć nawet 90 mld zł. 57 proc. badanych deklaruje, że w przyszłym roku będą częściej robili zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych.






Maciej Pobocha
Od ponad 10 lat związany z mediami. Fan nowych technologii. Lubi zaskakiwać i być zaskakiwany informacjami dotyczącymi niekonwencjonalnych rozwiązań – niezależnie od branży, jakiej dotyczą.




Poprzedni wpis

Telemedycyna w 2016 roku

Następny wpis

Biznes żyje technologią. Nawet w święta





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij