Najnowsze

Jak dotrzeć z reklamą do klienta, który akurat pije kawę w Costa Coffee?

Connected Shopping / 6 czerwca 2016

To Facebook i inne portale społecznościowe, a nie telekomy będą zarabiały na danych o tym, gdzie znajdują się użytkownicy.

Powoli zbliżamy się do trzeciej już edycji konferencji Geomarketing Forum. Właśnie dlatego zaczynamy przypominać to, o czym mówiliśmy podczas dwóch pierwszych wydarzeń z tego cyklu. Punktem kulminacyjnym spotkania branży geomarketingowej dwa lata temu, był panel dyskusyjny dotyczący monetyzacji danych lokalizacyjnych. Zachęcamy do krótkiej relacji z tej jakże gorącej wymiany poglądów.

Operatorzy telekomunikacyjni nie udostępniają danych lokalizacyjnych. W efekcie brakuje w Polsce reklam mobilnych, trafiających do użytkowników wówczas, kiedy miałyby największą skuteczność.  Przykład: zbliżając się do stacji Orlen powinniśmy dostać wiadomość o rabacie na paliwo. Przykład drugi: wchodząc do centrum handlowego powinniśmy otrzymać informację o rabacie na buty, które ostatnio mierzyliśmy. Przykłady trzeci i czwarty nie mają sensu, bo i tak, póki co, rozwiązanie tego typu nie działa. Dlaczego? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć eksperci podczas konferencji Geomarketing Now.

Jakub Berzyński, CEO Domu Mediowego OMD stwierdził, że mimo iż pracuje dla dużych klientów, nie ma możliwości zaoferowania im kanału reklamy mobilnej, opartej o geolokalizację. „Jeżeli moim klientem jest McDonald`s, dla którego dystrybuuję 10 mln kuponów rocznie, to wolałbym je dostarczyć konsumentom, kiedy są głodni i na dodatek, gdy znajdują się obok restauracji. Ale na razie nie mam takiej możliwości”. Czy to się zmieniło przez ostatnie dwa lata? Spróbujemy na to odpowiedzieć już w październiku.

Z kolei według Marcina Klepackiego, eksperta rynku telekomunikacyjnego, głównym wyzwaniem stojącym przed firmami chcącymi zarabiać na informacji o położeniu klientów, jest zbudowanie odpowiednich modeli biznesowych, gdyż niemal każdego operatora interesowałoby osiągnięcie dodatkowych przychodów.

Światełko w tunelu widział Marek Turlejski z DataWise – Partnera także tegorocznej edycji, według którego poza telekomami jest mnóstwo innych firm dysponujących dużą ilością danych geoprzestrzennych. Turlejski zachęcał je do ich komercjalizacji. Wtórował mu Bierzyński, twierdząc, że jeśli tak dalej pójdzie, to nie telekomy, lecz Facebook i inne portale społecznościowe będą zarabiały na reklamie geotargetowanej, a przecież to nie na tym wszystkim zależy.






Paweł Kacperek
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Swoją przygodę z tym rynkiem rozpoczynał pracując u jednego z operatorów GSM, a później w pierwszych w Polsce firmach dostarczających rozwiązania GPS oraz LBS. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.




Poprzedni wpis

Cartrack będzie monitorował amerykańskie samochody





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij