Najnowsze

Miliony euro na connected cars

Connected Business News / Connected Cars / Top3 / 29 grudnia 2015

Ponad 3 mld euro wyniosą przyszłoroczne nakłady inwestycyjne Audi. Część pieniędzy przeznaczona zostanie na zatrudnienie ekspertów w dziedzinie – jak to określają przedstawiciele firmy – „technologii przyszłości”, w tym rozwiązań z zakresu connect. To odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku podąża branża motoryzacyjna.

Dostęp do internetu bezpośrednio z poziomu pokładowych systemów infotainment, dzięki czemu możliwe jest chociażby wyszukiwanie celów online i omijanie korków w trasie, korzystanie z mediów społecznościowych czy słuchanie muzyki streamingowanej wprost z sieci. Wykorzystywanie rozwiązań pozwalających na kontaktowanie się samochodów oraz wymianę informacji z infrastrukturą drogową i centrami alarmowymi. Możliwość zdalnego monitorowania pozycji auta i jego poszczególnych funkcji z użyciem urządzeń wearables. Układy zapewniające pojazdom częściową autonomię, uniezależniającą je od ingerencji człowieka (chociażby w trakcie parkowania czy jazdy autostradowej). Tak w skrócie wyglądają technologie wykorzystywane obecnie w motoryzacji.

Od connected cars nie ma już odwrotu, czego dowodów niemal każdego dnia dostarczają nam firmy produkujące auta i tworzące komponenty do nich. Jeśli w oficjalnym komunikacie firma Audi informuje, że w ramach inwestycji odłoży budowę nowego tunelu aerodynamicznego na okres jednego roku, ale ma zamiar nadal przyspieszać w obszarze digitalizacji, to sprawa jest jasna. Na początku grudnia spółka nabyła za 850 mln euro jedną trzecią udziałów w HERE (pozostała część trafiła w ręce BMW i Daimlera), a w celu utrzymania „przewagi dzięki technice” planuje zwiększyć zatrudnienie i to w obszarach związanych z nowymi technologiami.

Poszukujemy ekspertów w dziedzinach ważnych dla przyszłości. Szczególny popyt jest na specjalistów w dziedzinie alternatywnych układów napędowych i lekkiej konstrukcji, ale również na tych z branży IT, którzy będą dalej rozwijać rozwiązania Audi connect oraz Audi mobility i pracować nad inteligentnymi fabrykami w kontekście digitalizacji – mówi Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG.

Skoro niemiecka marka inwestuje w takich kierunkach, to trudno oczekiwać, aby konkurenci nie robili tego samego.






Maciej Pobocha
Od ponad 10 lat związany z mediami. Fan nowych technologii. Lubi zaskakiwać i być zaskakiwany informacjami dotyczącymi niekonwencjonalnych rozwiązań – niezależnie od branży, jakiej dotyczą.




Poprzedni wpis

Biznes żyje technologią. Nawet w święta

Następny wpis

Jak stracić setki tysięcy przez wyciek poufnych plików?





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij