Najnowsze

Na potrzebie picia kawy zarobi branża IoT

Connected Shopping / Top3 / 21 stycznia 2016

67 proc. Europejczyków nie może sobie wyobrazić życia bez kawy – taki wniosek płynie z badania przeprowadzonego przez Institute for Scientific Information on Coffee (Instytut Informacji Naukowych o Kawie). Firmy oferujące rozwiązania ze świata Internet of Things mogą się cieszyć.

W badaniu wzięło udział 4000 osób z 10 krajów Starego Kontynentu, w tym m.in. Polski, a jego celem było lepsze poznanie ich przekonań, zachowań oraz wiedzy związanej ze zdrowym odżywianiem. Z wniosków płynących z odpowiedzi respondentów wynika, że dwóch na trzech Europejczyków nie jest w stanie żyć bez kawy.

To dość dobra informacja dla firm z sektora Internet of Things, chociażby takich jak Fibaro czy OORT. Obie starają się zarobić właśnie na naszej słabości do czarnego trunku zawierającego kofeinę. To między innymi dzięki ich komponentom ekspresy stają się inteligentne, umożliwiając już dziś przygotowanie napoju za pomocą smartfona, a w przyszłości samoczynne zamówienie kawy, kiedy ta będzie się kończyć.

Z badania przeprowadzonego przez ISIC wynika także, jakie dzienne dawki kofeiny są odpowiednie na przykład dla kobiet ciężarnych. Tego typu informacji póki co jeszcze inteligentne ekspresy, ani powiązane z nimi aplikacje, nie oferują. Jednak zakładamy, iż jest to kwestią czasu. Podobnie jak na rynku istnieje wiele programów liczących zawartość kalorii w poszczególnych daniach, tak i niebawem dowiemy się, ile kofeiny zawiera konkretna filiżanka kawy. A z kolei liczba wypijanych przez nas kaw będzie dużo znaczyła dla ich dostawców. Dotąd opierali się m.in. na badaniach ankietowych i wynikach sprzedaży. Teraz dzięki IoT i BigData mogą to być dane niezwykle precyzyjne, zawierające mały margines błędu i – co ważne – podawane w czasie rzeczywistym. A to dla marketerów już wiedza bezcenna.






Paweł Kacperek
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Swoją przygodę z tym rynkiem rozpoczynał pracując u jednego z operatorów GSM, a później w pierwszych w Polsce firmach dostarczających rozwiązania GPS oraz LBS. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.




Poprzedni wpis

Emapa przejęła MapęMap

Następny wpis

Reklama internetowa ma się coraz gorzej przez programy blokujące





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij