Najnowsze

TEST: Nissan Pulsar podpowie jak zaplanować wyjazd służbowy

Connected Cars / Testy / 19 stycznia 2016

Jeśli często wybieracie się w podróże służbowe i nie zawsze macie czas na planowanie noclegów oraz miejsc spotkań z klientami, idealnym rozwiązaniem mogą okazać się funkcjonalności Nissana Pulsara. System infotainment i aplikacja TripAdvisor podpowiedzą, gdzie najwygodniej i najbliżej będziecie mogli „zaczekować się” w spełniającym wasze oczekiwania hotelu oraz w jakiej restauracji zjecie najlepsze ravioli i dobijecie targu z kontrahentem.

Nissan stawia na unifikację. Bez względu na to czy kupicie SUV-a X-traila, crossovera Qashqaia czy kompaktowego Pulsara, będziecie mogli skorzystać z tych samych funkcji systemu Connect. A wśród nich z Trip Advisor’a, który ułatwia m.in. planowanie wyjazdów służbowych.

Trip Advisor jako planer

TripAdvisor umożliwia planowanie podróży. Aplikacja i portal udostępniają porady milionów podróżnych i oferują usługi ułatwiające aranżowanie wyjazdów, a także zintegrowane narzędzia pozwalające na dokonywanie rezerwacji (funkcja nie działa w Nissan Connect). Witryny działające w ramach serwisu są odwiedzane co miesiąc przez 340 mln użytkowników (dane dot. pierwszego kwartału 2015 r.). Można na nich znaleźć ponad 250 mln recenzji i opinii na temat przeszło 4,9 mln obiektów zakwaterowania, restauracji i atrakcji. Decyzja dotycząca implementacji właśnie tej aplikacji przez Nissana jest rozsądnym rozwiązaniem i to nie tylko, dlatego że użytkownicy tej marki należą do największych podróżników spośród wszystkich posiadaczy aut.

Aby móc cieszyć się tą opcją w Pulsarze, jego potencjalny nabywca musi liczyć się z wydatkiem rzędu 3,5 tys. zł na Nissan Connect 2.0, który obejmuje zintegrowany system nawigacji, 5,8-calowy dotykowy wyświetlacz, Bluetooth, USB, MP3, oraz obsługę iPod i kamerę cofania. To w naszej opinii relatywnie niewysoka cena jak za możliwości, które oferuje infotainment.

Moje aplikacje

Aby skorzystać z TripAdvisor’a użytkownik nie musi być zalogowany na platformie Nissan Connect (jest to wymagane do aktywowania pełnej funkcjonalności systemu, w tym uruchomienia Facebooka i Twittera). Wystarczy sparowanie smartfona z Bluetooth w samochodzie i uruchomienie aplikacji Nissan Connect na urządzeniu jako gość. Nie ma potrzeby udostępniania internetu poprzez BT – program zrobi to za kierowcę. Wówczas w zakładce „Moje aplikacje” pojawią się dostępne programy: Eurosport (z najnowszymi informacjami sportowymi), Online Search (wyszukiwarka Google) oraz ikona sowy odpowiedzialna za uruchomienie TripAdvisor’a.

Fot. Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha

Doradca podróży zainstalowany w Nissan Connect został dostosowany tak, by jego obsługa z poziomu ekranu dotykowego w samochodzie była w miarę uproszczona i dostosowana do możliwości systemu. W menu głównym można skorzystać z wyszukiwarki i ręcznego wpisywania interesujących fraz, bądź komunikacji głosowej. Działa ona w przypadku Nissana nadzwyczaj dobrze, jednak – jak w większości aut – wymaga wyraźnego wypowiadania słów, niekiedy trochę spowolnionego.

TripAdvisor umożliwia wyszukiwanie online według trzech kategorii. Pierwsza to Hotele – zawiera bazę miejsc noclegowych wraz z opisami, zdjęciami, ocenami i opiniami klientów oraz danymi teleadresowymi. Szeroka baza punktów umożliwia wyszukiwanie miejsca niezależnie od położenia – w najbliższej okolicy oraz w miejscu docelowym wpisanym w nawigacji. W momencie wybrania interesującego hotelu, da się włączyć opcję prowadzenia do celu. W ramach informacji publikowanych w aplikacji pojawia się również możliwość wykonania połączenia na numer zawarty w opisie. Pozwoli to na rozmowę z recepcją hotelową i ewentualną rezerwację noclegu bądź zdobycie dodatkowych informacji.

Fot. Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha

Druga opcja dotyczy wyboru atrakcji. Zawiera zbiór miejsc dostarczających „rozrywkę”: od kin, przez teatry i muzea, aż po kluby i kawiarnie. Funkcje są analogiczne do umieszczonych w „Hotelach”. Ostatnią kategorią są „Restauracje”. W ich przypadku recenzje użytkowników wydają się najbardziej pomocne – w końcu biznesowa kolacja bez pewności dobrego samopoczucia nad ranem może pokrzyżować plany dotyczące niejednej transakcji.

Fot. Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha

Podsumowanie

Obsługa aplikacji w systemie Nissan Connect jest prosta i intuicyjna. Szeroka baza TripAdvisor’a pozwala na dużą różnorodność w wyborze, a opinie użytkowników są sposobem na lepszy dobór miejsc. Jednak z punktu widzenia kierowcy istotna byłaby też informacja dotycząca cen np. pokoi. A tej próżno szukać w systemie Nissana.

Plusy:

+ wykorzystanie zewnętrznego dostawcy i sprawdzonej aplikacji TripAdvisor
+ szeroka baza danych
+ możliwość sprawdzania opinii użytkowników
+ dane teleadresowe i opcja wykonywania połączeń telefonicznych po uruchomieniu odpowiedniej opcji
+ sprawdzanie atrakcji, hoteli i restauracji zarówno w najbliższej okolicy, jak i w miejscu docelowym oraz wysyłanie adresów do nawigacji

Minusy:
– brak informacji na temat cen – za pokój, bilet itp.
– brak możliwości rezerwacji online za pośrednictwem aplikacji






Bartłomiej Pobocha
Żądny wiedzy. Chce być connected w każdym tego słowa znaczeniu i niezależnie od konsekwencji. Fan literatury fantasy, historii i motoryzacji. W życiu kieruje się nie tylko nawigacją.




Poprzedni wpis

Wirtualny trener jak prawdziwy: IBM wspólnie z Under Armour

Następny wpis

Emapa przejęła MapęMap





This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij