Najnowsze

Walka o kierowców między Apple, Google i CCC

Connected Cars / 23 kwietnia 2015

W 2020 r. 85 mln samochodów będzie wyposażonych w systemy Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink, integrujące pokładowy infotainment ze smartfonami. Palmę pierwszeństwa dzierżyć ma rozwiązanie spod znaku nadgryzionego jabłka, a najbardziej pożądaną aplikacją będzie… nawigacja.

MirrorLink tworzone przez Car Connectivity Consortium (CCC) – konsorcjum marek motoryzacyjnych i technologicznych – przed Apple CarPlay i Android Auto autorstwa Google. Tak według raportu firmy badawczej IHS Automotive wyglądać ma tegoroczna czołówka rozwiązań stosowanych w samochodach, pozwalających na łączenie się pojazdu z urządzeniami mobilnymi. Chodzi o systemy, dzięki którym na ekranie fabrycznego radia, po sparowaniu go ze smartfonem czy tabletem, pojawiają się zainstalowane w nich aplikacje. I – co najważniejsze – z aplikacji tych daje się korzystać.

IHS prognozuje, że do końca 2015 r. sprzedanych zostanie 1,1 mln aut z MirrorLink, 861 tys. z Apple CarPlay i 643 tys. z Android Auto. W roku 2020 nastąpi przetasowanie. Prym będzie wiódł system opracowany w Coupertino (37 mln sztuk), wyprzedzając rywala z Mountain View (31 mln) i pozostawiając daleko w tyle rozwiązanie CCC (17 mln).

Przy okazji szacowania popytu na systemy pokładowe connected, IHS zbadał zainteresowanie kierowców tego typu rozwiązaniami. Prawie 45 proc. respondentów uznało, że będą korzystać z aplikacji w samochodzie, jeśli te pomogą im poprawić umiejętności prowadzenia pojazdu. 35 proc. pytanych wskazało, że byliby bardziej skłonni do używania programów, o ile upodobnią się one do aplikacji zainstalowanych na ich smartfonach. Niemal co czwarty ankietowany zapewnił, że byłyby w stanie zapłacić za aktualizacje aplikacji.

Wśród pięciu najpopularniejszych kategorii wybranych przez konsumentów znalazły się rozwiązania: nawigacyjne (53 proc.), związane z prognozą pogody (40 proc.), muzyczne (38 proc.), aplikacje prezentujące wiadomości (33 proc.) i portale społecznościowe (29 proc.). Najrzadziej pod kątem przydatności w samochodzie wskazywano aplikacje prezentujące POI, programy z zakresu zdrowia i fitness, biznesu/produktywności, edukacji i podcasty.

Warto zaznaczyć, że raport wykonano w oparciu o badania przeprowadzone w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Chinach.






Maciej Pobocha
Od ponad 10 lat związany z mediami. Fan nowych technologii. Lubi zaskakiwać i być zaskakiwany informacjami dotyczącymi niekonwencjonalnych rozwiązań – niezależnie od branży, jakiej dotyczą.




Poprzedni wpis

Test: Rok z Yanosikiem GT – siła społeczności, czy marketingu?

Następny wpis

7,5 mln Polaków nielegalnie ściąga filmy





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij