Najnowsze

Z ubezpieczycielem można migać

Connected Insurance / 4 marca 2016

Ubezpieczyciele powinni wykonać krok w kierunku poprawiania usług skierowanych do osób niepełnosprawnych. Najlepszym z możliwych sposobów jest wykorzystanie nowoczesnych technologii, czego przykładem jest internetowy tłumacz języka migowego.

W Polsce żyje ponad 470 tys. osób niesłyszących, a język migowy ma odmienną od polskiego składnię i gramatykę. Polszczyzna jest dla głuchego zawsze drugim językiem – obcym, dlatego osoby niesłyszące mają trudności z jednoznacznym zrozumieniem słowa pisanego. Wprowadzenie obsługi w języku migowym to kolejny krok w rozwoju dialogu ubezpieczyciela z klientami. A fakt, że wykorzystuje się do tego łączność internetową i kamery wbudowane w urządzenia mobilne oraz komputery, to tylko dowód na postęp technologiczny w branży insurance.

Twórcy nowoczesnych rozwiązań coraz częściej dostrzegają w swoich projektach możliwości na wyrównanie szans w społeczeństwie. Niekoniecznie chodzi o tworzenie od podstaw urządzeń czy też pisanie programów, a o pomysł na innowacyjne zastosowanie technologii już istniejącej oraz wdrażanie jej możliwości w nowych obszarach. Pierwszą wideorozmowę przeprowadzono 52 lata temu. 20 kwietnia 1964 roku Bell Telephone zaprezentował urządzenie Mod 1 Picturephone, które dawało możliwość jednoczesnego nadawania/odbierania wizji i fonii. Jednak upowszechnienie tej metody komunikacji stało się możliwe wraz z rozwojem internetu. Skoro dziś wideorozmowy są tak popularne (umożliwia je Facebook, Skype itp.), dlaczego żaden ubezpieczyciel na szeroką skalę nie zaczął stosować obsługi osób głuchoniemych za pośrednictwem sieci i kamerek internetowych? To nie tylko świetne rozwiązanie i sposób na dotarcie do pewnej grupy klientów, ale również zabieg, który stawia przedsiębiorstwo o wiele wyżej w rankingu podmiotów przyjaznych osobom cyfrowo i społecznie wykluczonym.

Usługa, którą wprowadziło towarzystwo Ergo Hestia, pozwala na komunikację w języku migowym. Jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00 dla wszystkich osób głuchych bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Jedyny warunek to dostęp do sieci internetowej. Na podstronie www.ergohestia.pl/migamy wystarczy uruchomić wideokonferencję z tłumaczem języka migowego wybierając symbol międzynarodowego znaku pomocy osobom głuchym. Po drugiej stronie tłumacz połączy się z konsultantem infolinii Ergo Hestii i zrealizuje tłumaczenie z języka migowego na język polski i odwrotnie.

Równie dobrze można skorzystać z tej możliwości w smartfonie – co staje się istotne w trakcie wszelkiego rodzaju zgłoszeń. Ubezpieczyciel tworząc technologię wypuścił również specjalną aplikację opracowaną we współpracy z firmą Migam, zatrudniającą wykwalifikowanych tłumaczy obu systemów komunikacji osób niesłyszących: PJM (Polski Język Migowy) oraz SJM (System Językowo-Migowy). Osoby obsługujące klientów głuchoniemych są także przygotowane do tłumaczenia terminów ubezpieczeniowych, zatem ich pomoc może okazać się nieoceniona nie tylko ze względu na funkcje, którą pełnią, ale także przy przekładzie skomplikowanych terminów na prostszy, bardziej zrozumiały dla odbiorcy język.

Wprowadzenie usługi tłumacza języka migowego on-line jest znaczącym udogodnieniem dla społeczności głuchych, uławiającym im komunikację ze światem zewnętrznym oraz dostęp do usług dotąd dla nich ograniczonych. Czy tą drogą pójdą inni ubezpieczyciele? Możliwe, że więcej na ten temat dowiemy się w trakcie konferencji Connected Insurance, która odbędzie się 22 marca.






Bartłomiej Pobocha
Żądny wiedzy. Chce być connected w każdym tego słowa znaczeniu i niezależnie od konsekwencji. Fan literatury fantasy, historii i motoryzacji. W życiu kieruje się nie tylko nawigacją.




Poprzedni wpis

Uberyzacja biznesu trwa. Kto następny?

Następny wpis

Polisę OC kupisz w automacie tak jak Coca-Colę





Zobacz także



This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/

PLIKI COOKIES: Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij